Polomarket

Sklepy Polomarket są siecią polskich sklepów spożywczych. Marka została stworzona tylko i wyłącznie z polskiego kapitału. W takim razie można o nim spokojnie powiedzieć, iż jest prawdziwie POLskim marketem.

Rozwój sieci supermarketów Polomarket w Polsce

Sklepy sieci działają wyłącznie na terenie Polski, a marka Polomarket powstała w 1997 roku. Przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność po połączeniu sił jej pięciu właścicieli, którzy postanowili stworzyć sklep taki jak żaden inny. Początkowo sklepów zbudowano 29, dzisiaj to już 290 świetnie działających placówek. Ot, jedno zero więcej a jaką robi różnicę! Sklepy Polomarket można znaleźć zarówno w dużych jak i mniejszych miejscowościach. Aby lepiej dostosować się do nowoczesnych trendów w 2013 roku wszystkie sklepy sieci przeszły generalną restrukturyzację. Celowo zmodyfikowano układ półek sklepowych, zmieniono logo sieci oraz wyposażenie. Wszystko po to żeby sklepy stały się bardziej przestrzenne i nowoczesne. Zmiana wyszła sklepom na plus, gdyż miesięcznie odwiedza je 8,6 mln klientów. Obecnie swoją główną siedzibę firma posiada w w Giebni k. Pakości w województwie kujawsko-pomorskim. W Giebni znajduje się również centrum logistyczne sieci sklepów.

Polomarket mój ulubiony!

Hasłem sieci jest „Mój ulubiony”. Jednak nie wzięło się ono z niczego. Pochodzi ono od ogólnie przyjętego motto firmy, które jest następujące: Być ulubionym sklepem. Mieć ulubiony personel. Dostarczać przyjemności w postaci ulubionych produktów. W ofercie sklepów Polomarket znajdują się w większości produkty pochodzące od polskich producentów, rolników, hodowców i sadowników. Bardzo po polsku. Do sklepów codziennie są przywożone nowe dostawy, dzięki czemu sprzedawane produkty są zawsze świeże. Supermarkety oferują również wypiekane na miejscu pieczywo oraz wybór wędlin na wagę dostępnych na specjalnym stoisku mięsnym.

Liczne nagrody oraz działalność dobroczynna to drugie imię Polomarketu

Sieć supermarketów została już nie raz nagrodzona w różnych kategoriach. W ubiegłym roku Polomarket otrzymał nagrodę Dobrego Pracodawcy 2016 za działania związane z wdrażaniem zasad odpowiedzialnego biznesu. Sklep m.in. uzyskał Certyfikat Wiarygodności, jako firma o dobrej kondycji finansowej, Hermesa za całokształt działalności w 2014 roku oraz Diament miesięcznika Forbes roku 2011.
Jako duża polska firma, Polomarket poczuwa się również do odpowiedzialności społecznej angażując się w różne cele charytatywne oraz działania dobroczynne. Chociażby supermarkety regularnie przez cały rok przesyłają paczki z zabawkami, odzieżą, żywnością oraz artykułami dydaktycznymi do 10 domów dziecka, które stale wspiera.

Intermarché

Intermarché jest to sieć należąca do francuskiej Grupy Muszkieterów, zrzeszającej ze sobą niezależnych przedsiębiorców. Sieć supermarketów zajmuje się przede wszystkim sprzedaż artykułów spożywczych oraz chemii gospodarczej oraz niektórych akcesoriów domowych.

Co znajduje się w ofercie sklepów Intermarché?

W ofercie sklepów Intermarché znajduje się szeroki wybór produktów spożywczych, artykułów chemicznych, przemysłowych oraz kosmetyków. Ponadto sklepy oferują również produkty marki własnej, które niewiele odbiegają jakością od brandowych produktów. Jednakże ich ceny są o wiele bardziej atrakcyjne. To czym wyróżnia się Intermarché na tle innych supermarketów jest pieczywo wypiekane we własnej piekarni oraz stoiska mięsne, które nie raz połączone są z wędzarniami. Jedząc mięso kupowane w sklepach sieci można mieć pewność, iż po przewiezieniu go do sklepu zostało ono podzielone i poporcjowane na miejscu przez rzeźnika. W sklepie znajduje się również szeroki wybór świeżych owoców i warzyw.

Jakie inne usługi oferują sklepy sieci?

Sklepy Intermarché ułatwiają również swoim klientom załatwianie innych ważnych sprawunków, nie tylko codziennych zakupów. W supermarkecie można dokonać bieżących opłat za media oraz odebrać przesyłkę z paczkomatów InPost. Można tam również doładować telefon oraz wykorzystać otrzymane bony towarowe. Co najważniejsze – można też zatankować swój samochód – Intermarché zainwestowało w postawienie 1700 stacji paliw w całej Polsce. A jeżeli komuś nie chce się spędzać czasu na szukaniu artykułów na półkach? To zawsze możesz wybrać swoje zakupy online a później tylko przyjść po ich odbiór.

Jak duże są sklepy Intermarché?

Sklepy Intermarché są budowane w dwóch różnych formatach. Jednym z nich jest Intermarché Contact, który charakteryzuje się powierzchnią do 749 m kw powierzchni, w których sprzedawanych jest około 12 tys. artykułów. Drugim z formatów jest Intermarché Super będące większymi sklepami – od 750 m kw – oraz z większym asortymentem – ponad 15 tys. produktów przypadających na sklep.

Intermarché włącza się w akcje charytatywne

Sieć handlowa obejmuje cztery kraje europejskie, a działa ona na zasadzie franczyzy. Do Grupy Muszkieterów poza Intermarché należy również sieć Bricomarché zajmująca się sprzedażą artykułów do domu i ogrodu. Grupa nie tylko współpracuje ze sobą, ale również przyczynia się charytatywnie działając na rzecz dzieci i zwierząt oraz włączając się w liczne kampanie. Najprężniej działa Fundacja Muszkieterów, która zbiera pieniądze na organizację wyjazdów wakacyjnych dla dzieci oraz w walce z chorobą i niepełnosprawnością swoich podopiecznych. W sklepach Intermarché również odbywają się cykliczne zbiórki karmy dla zwierząt, żywności oraz zbiórki krwi odbywające się wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem.

Stokrotka

Stokrotka jest to ogólnopolska firma, która istnieje na rynku od 1994 roku. Supermarkety Stokrotka zawsze oferują najlepsze markowe produkty oraz miłą atmosferę w swoich sklepach.

Początki Stokrotki i późniejsza zmiana nazwy

Początek firmy Stokrotka zaczyna się w roku 1994 , kiedy to w Lublinie założono nową spółkę – nazywała się ona Eden. Od samego początku spółka była oparta na polskim kapitale. W dwa lata od założenia firmy powstał pierwszy sklep, został on zbudowany w Łęcznej koło Lublina. Do roku 2000 nowo powstałe sklepy funkcjonowały pod nazwą Eden, jednak w nowe stulecie firma wkroczyła już z nową nazwą tj. Stokrotka. Ze zmianą nazwy przyszło również nowe motto firmy, które brzmi „Zakupy jak z płatka”, co jest bardzo dobrym nawiązaniem do nazwy sklepów. Obecnie Stokrotka jest jedną z największych sieci detalicznych supermarketów w Polsce, a spośród tych z polskim kapitałem być może nawet największą.

Stokrotka w liczbach

Na chwilę obecną w sklepach jest zatrudnionych ponad 7 tys. pracowników w 350 placówkach. Firma w 2013 roku postanowiła uruchomić własną sieć logistyczną, która umożliwiła im samodzielne zaopatrywanie wszystkich sklepów Stokrotka. Na sieć logistyczną składa się magazyn centralny ulokowany pod Warszawą oraz 9 magazynów regionalnych wraz z flotą samochodową. Firma wciąż planuje dalsze powiększanie liczby swoich sklepów oraz intensywny rozwój marki.

W Stokrotce liczy się wygoda i bogaty asortyment

Sieć supermarketów stara się o to, aby zakupy można było wykonywać w sklepie w jak najwygodniejszy sposób oraz aby klienci czuli się w sklepach jak najbardziej komfortowo. Dlatego zazwyczaj Stokrotki są duże i przestronne, a produkty na półkach są poukładane w logiczny sposób. Sieć handlowa szanuje czas swoich klientów i dokłada starań aby możliwie upraszczać robienie zakupów. Jednakże szybkie i łatwe zakupy nie wykluczają bogatego asortymentu, którym cieszy się sklep. Produktów do wyboru w supermarketach jest bardzo dużo, a siec stawia na wysoką jakość sprzedawanych przez siebie produktów, oraz to aby ich ceny były przyzwoite.

Zabawna rodzina poinformuje was o aktualnych okazjach i promocjach

O tym jakie okazje cenowe są aktualnie w sklepie informują nas gazetki promocyjne, a w nich cała rodzina Krotków: Mamakrotka, Tatakrotek, Mikrotka i Krotek-Psotek. Jest to zabawna kwiatowa rodzinka, która strzeże jakości i niskich cen w sklepach Stokrotka. Sklepy Stokrotka aspirują do tego aby być sklepem, w którym może kupować każdy oraz jednocześnie aby swoje potrzeby zakupowe mogły być zaspokajane przez wszystkich członków rodziny. W końcu Stokrotka to sklep, który posiada asortyment potrzebny w każdym polskim domu.

Piotr i Paweł

Piotr i Paweł jest to polska sieć supermarketów założona przez panią Eleonorę Woś wraz z jej synami – Piotrem i Pawłem. Planem rodziny Wosiów było stworzenie takich sklepów, w których oni sami z przyjemnością wykonywaliby swoje codzienne zakupy.

Rozwój sieci sklepów Piotr i Paweł w Polsce

Historia sklepów Piotr i Paweł rozpoczęła się z początkiem lat 90-tych, a dokładnie w 1990 roku, kiedy to otwarto pierwszy sklep obecnie dużej sieci handlowej. Placówka ta została postawiona w Poznaniu. Pierwszy sklep miał powierzchnię jedynie 60 m kw, jednak z każdym kolejnym sklepem powierzchnia ulegała zwiększeniu. W roku 2000 firma zaczęła otwierać swoje placówki również w innych miastach, nie ograniczając się już tylko do Poznania. W roku 2004 Piotr i Paweł dotarli już ze swoim asortymentem do stolicy kraju Warszawy. Setna placówka została otwarta w roku 2013.
Najważniejszym założeniem w tworzeniu sklepów było, aby biznes był dostosowany do potrzeb klienta i aby mógł on robić swoje zakupy jak najbardziej wygodnie. Z tego względu postawiono na oryginalny design, dopasowanie kolorystyki i wystroju wnętrz. Piotr i Paweł z czasem stał się ogólnopolskim sklepem, gdyż sklepy tej sieci znajdują się w każdym województwie. Jest ich łącznie 138. Jest to obecnie największa polska sieć supermarketów

Piotr i Paweł dba o zdrowie swoich klientów

Atmosfera w sklepach Piotr i Paweł jest bardzo przyjazna. W tym sklepie można zrobić zakupy bez zbędnego pośpiechu oraz bez długich kolejek przy kasie. Zakres produktów jest bardzo duży, rozpoczynając od dobrej jakości produktów marki własnej, po produkty z nieco wyższej półki cenowej. Zaletą sklepów tej sieci handlowej jest to, że można dostać w nim produkty codziennego użytku, ale również artykuły których zazwyczaj nie ma w zwykłych supermarketach, jak chociażby ciekawe przyprawy. Ponadto Piotr i Paweł wciąż rozwija gamę swoich produktów bacząc przy tym na zdrowie i samopoczucie swoich klientów oraz na osoby ze swoistymi ograniczeniami w diecie. Z tego względu stworzono produkty w serii BLISKIE NATURZE. Produkty te dzielą się na kilka kategorii tj.:

  • produkty sojowe,
  • produkty niskotłuszczowe,
  • produkty ekologiczne
  • produkty bezglutenowe
  • produkty niskocukrowe,
  • produkty bezcukrowe.

Sieć dba o to, aby żywność i inne produkty tam sprzedawane były najwyższej jakości, co jest regularnie zauważane i doceniane. Najnowszą nagrodą jaką otrzymał sklep Piotr i Paweł był tytuł Marketu Roku 2016 w kategorii „Najlepsza oferta produktów świeżych”.

Kaufland

Sklepy Kaufland należą do sieci supermarketów pochodzącej od niemieckiej grupy Schwarz. Do tej samej grupy należy sieć sklepów Lidl, dlatego można powiedzieć, iż są dla siebie dalekim kuzynami.

Kaufland poza macierzystym krajem, tj. Niemcami, posiada swoje sklepy w 6 innych krajach m.in. w Polsce, Słowacji, Czechach, Chorwacji, Rumunii oraz Bułgarii. Łącznie we wszystkich placówkach i we wszystkich krajach zostało zatrudnionych 119 tys. pracowników w ponad 1000 sklepach. Ciekawostką jest to, że w różnych krajach sieć funkcjonuje pod różnymi nazwami. Poza znaną w Polsce nazwą Kaufland, równolegle stosowane są Kaufmarkt oraz Handelshof.

Kaufland w Polsce i w Europie

Historia firmy rozpoczęła się od Josefa Schwarza, który w roku 1930 utworzył przedsiębiorstwo Lidl & Schwarz KG, która zajmowała się handlem hurtowym owoców egzotycznych oraz produktów kolonialnych. Pierwszy sklep Kaufland (pod nazwą Handelshof) powstał w Backnang w Niemczech w 1968 roku. Do 1998 roku firma rozwijała się tylko na terenie Niemiec, natomiast rok 1998 był przełomowym – otwarto wtenczas pierwszy sklep sieci w Czechach i rozpoczęła się międzynarodowa ekspansja sklepu w Europie. Pierwszy obiekt Kaufland w Polsce powstał w Stargardzie, a został on otwarty w 2001 roku. Tego samego roku sieć rozwinęła się o kolejne dwa sklepy: we Wrocławiu i Legnicy. W Polsce istnieje obecnie już 200 sklepów tej sieci handlowej. Główna siedziba sklepu mieści się we Wrocławiu.

Kaufland bliżej swoich klientów niż inne sieci handlowe

Firma wciąż się rozwija budując nowe sklepy i podnosząc jakość świadczonych przez siebie usług. Kaufland stawia nacisk na zadowolenie swoich klientów z robienia zakupów w sklepie. W sklepach oferowane są produkty marek własnych, przygotowywane specjalnie na zlecenie Kauflandu. Ponadto sprzedawane są produkty znanych i zaufanych producentów, a nacisk kładziony jest na świeże warzywa, owoce, produkty mleczne oraz mięso i wędliny – aby zawsze były wysokiej jakości i w atrakcyjnej cenie. Sieć stara się przybliżać do swoich klientów poprzez angażowanie się w akcje społeczne oraz wkładanie starań w ochronę środowiska naturalnego. Poza samodzielnym organizowaniem akcji społecznych, jak chociażby wykonywaniem nieodpłatnych mammografii wśród kobiet, Kaufland wspiera stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. W ośrodkach stowarzyszenia pomaga się osieroconym i opuszczonym dzieciom, którym brak środków finansowych

Kaufland przykłada dużą wagę do ochrony środowiska oraz odpowiedzialnego rolnictwa i hodowli

W kwestiach ochrony środowiska sieć rozpoczyna swoje działania już na poziomie wyboru swojego asortymentu i odpowiednich dostawców. Jednakże na tym nie kończy. Przykładowo sieć nie sprzedaje w swoich sklepach langust oraz homarów ze względu na okrucieństwo z jakim zazwyczaj traktuje się te zwierzęta podczas ich połowu oraz przygotowywania. W sklepie można za to znaleźć ryby z certyfikatem MSC, który świadczy o zrównoważonych połowach oraz żywność ze znakiem Rainforest Alliance Certified, dzięki której wspierane są odpowiedzialne sposoby upraw ziemi w tropikalnych rejonach. Ponadto w sklepach Kaufland nie są sprzedawane gęsi ani kaczki, które były poddawane tuczeniu, ani skubaniu piór jeszcze za ich życia, a znak FSC znajdujący się na niektórych produktach K-Classic (marka własna sieci) poświadcza o tym, że produkty zostały wykonane przy poszanowaniu zasobów leśnych.