Eurocash Cash&Carry

Jest to sieć hurtowni przynależąca do polskiej grupy Eurocash będącej właścicielem m.in. sieci sklepów ABC, Delikatesy Centrum, Faktoria Win czy kiosków inmedio. Sieć handlowa obsługuje przede wszystkim klientów małych i średnich przedsiębiorstw, którzy preferują mniejszy format hurtowni i niższe ceny.

Zakupy w Eurocash są przyjemniejsze niż gdziekolwiek indziej

Marka Eurocash Cash&Carry zajmuje się sprzedażą żywności oraz środków chemicznych, które należą do najbardziej rotujących produktów. W hurtowniach Eurocash skupiono się się na mniejszym kliencie, który preferuje zakupy szybkie i sprawne, bez przedzierania się w gąszczu setek półek sklepowych. Wielką zaletą sieci hurtowni jest to, że jednorazowo klient może zakupić produkty hurtem, w dużych opakowaniach zbiorczych, ale równie dobrze może przyjść tylko po kilka sztuk produktu. Tak jest mu wygodniej, aby zakupy w Eurocash Cash&Carry były przyjemniejsze niż gdziekolwiek indziej.

Niższe ceny dzięki umowom z dostawcami

Sieć hurtowni obejmuje 188 placówek, które są rozsiane po różnych zakątkach kraju. Dzięki przeprowadzanym cotygodniowym badaniom cen rynkowych, sieć handlowa jest w stanie oferować zawsze niższe ceny dla około 70% najszybciej zbywalnych artykułów. Z tego względu hurtownie Eurocash są konkurencyjne cenowo z innymi sklepami istniejącymi na rynku lokalnym. Oferta produktowa obejmuje ponad 5 tys. artykułów. W Eurocash jest wiele produktów, które można kupić tylko tam – są to zazwyczaj wysokiej jakości produkty, które są pozyskiwane dzięki indywidualnym umowom zawieranym z lokalnymi producentami. Strategią sieci handlowej jest stałe utrzymywanie atrakcyjnych, niskich cen, jednak stara się ona również przyciągać do siebie przedsiębiorców cyklicznymi promocjami, które są reklamowane w wydawanej co dwa tygodnie gazetce reklamowej. Stali klienci są informowani o nadchodzących promocjach za pośrednictwem e-mailowego newslettera oraz powiadomień SMS.

Co wspólnego mają ze sobą Electromis, Jerónimo Martins i Eurocash?

Początkowo marka Eurocash należała do portugalskiego giganta Jerónimo Martins, który próbował swoich sił na polskim rynku. Jednak nie do końca tak było, gdyż zanim powstała marka Eurocash, to Jerónimo Martins odkupił sieć polskich hurtowni Elektromis od ówczesnego, polskiego właściciela. Tak więc hurtownie w rzeczywistości mają polskie korzenie. Przejęcie Electromisów przez Portugalczyków odbyło się w 1995 roku. Przez 5 lat Jerónimo Martins rozbudowywało sieć hurtowni, jednak do czasu. W roku 2000 nastąpił kryzys, przez który firma musiała odpuścić sobie wspieranie marki, skupiając się na większym projekcie, którym była Biedronka.

Stan ten utrzymywał się do 2003 roku, kiedy Luis Amaral wraz z grupą byłych współpracowników zdecydował się na ryzykowny krok i odkupił Eurocash od Jerónimo Martins. Choć wielu uważało to za szaleństwo, on ufał że rozwój sprzedaży hurtowej w Polsce to dobry pomysł. Jak widać, nie pomylił się. Udało mu się znaleźć swoją niszę w tym formacie sprzedaży, gdy inni próbowali rozwijać się w kierunku wielkoformatowej sprzedaży detalicznej. Już rok później firmie udało się wyjść na prostą, a w następnych latach już wszyscy żyli długo i szczęśliwie… to oczywiście żart, jednak w kolejnych latach firmie udało się rozwinąć i przyłączyć do siebie wiele innych marek. Obecnie hurtownie Eurocash znajdują się we wszystkich województwach, a funkcjonujących placówek jest ponad 188.

Makro Cash&Carry

Makro Cash&Carry jest to najnowocześniejsza sieć hurtowni samoobsługowych, która prowadzi sprzedaż hurtową artykułów gastronomicznych i biurowych. Warunkiem robienia zakupów w halach Makro Cash&Carry jest posiadanie własnej działalności gospodarczej, dzięki czemu można kupować w niższych cenach.

Hurtownie Makro posiadają w asortymencie ponad 40 tys. produktów, dzięki którym każdy przedsiębiorca może kompleksowo zaopatrzyć swoją działalność gospodarczą. Aby móc zacząć zaopatrywać się w halach należy zostać zarejestrowanym klientem i otrzymać imienną kartę Makro, która umożliwia wykonywanie zakupów we wszystkich halach Makro oraz Metro, zarówno w kraju jak i za granicą. Jeżeli jednak akurat zapomniałeś swojej karty, to nie ma problemu – wystarczy udać się do punktu obsługi klientów, gdzie zostanie wydana jednorazowa, jednodniowa karta na podstawie dowodu osobistego.

Historia koncernu Metro Group i rozwoju hal w Europie, i na świecie

Historia hurtowni Makro zaczyna się w 1964 roku, kiedy to w Mülheim w Niemczech powstało pierwsze centrum zaopatrzenia hurtowego Metro. Cztery lata później powstała pierwsza na świecie hala Makro, którą wybudowano w Amsterdamie. W roku 1970 rozpoczęła się ekspansja do Belgii, w trakcie gdy w samych Niemczech istniało już wtedy 13 placówek Metro. W następnych latach hurtownie zaczęły się masowo pojawiać w Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii, Danii, Hiszpanii i Włoszech osiągając w roku 1984 ponad 100 hal w całej Europie. Metro Group dotarło nawet do afrykańskiego kraju Maroko oraz do Chin i Japonii sprawiając, że sieć rozszerzyła swoją działalność aż na trzy kontynenty. Obecnie Metro Group funkcjonuje w ponad 30 państwach.
W Polsce pierwsza hurtownia została stworzona w 1994 roku w Warszawie. Do dzisiaj sieć rozrosła się do 30 hal na terenie całego kraju oraz 11 Makro Punktów. Hale znajdują się we wszystkich miastach wojewódzkich oraz w wielu innych dużych bądź ważnych strategicznie miastach. Makro Cash&Carry dało zatrudnienie 7,5 tys. osób w Polsce.

Makro Cash&Carry należy do Metro Group będącej jedną z największych sieci samoobsługowych hurtowni

Makro Cash&Carry jest częścią grupy Metro, do której przynależą również sieci hipermarketów elektronicznych Saturn, Media Markt oraz sklepów osiedlowych Odido. Niegdyś przynależała do niej również sieć hipermarketów Real, która została przemianowana na Auchan oraz sklepy b1. Zasięg grupy Metro obejmuje niemalże wszystkie kraje Europy oraz Azji. W zależności od kraju hurtownie czasem przybierają nazwę Makro bądź Metro. Sklepy Makro cechuje najwyższa jakość produktów, dostępna przy możliwie najniższych cenach. Niemiecka sieć samoobsługowych hurtowni oferuje kompleksowe zaopatrzenie, gdzie pojedyncza hala jest w stanie zastąpić nawet 50 różnych hurtowni branżowych.

Selgros Cash&Carry

Selgros Cash&Carry jest to sieć hurtowni obsługująca osoby posiadające własną działalność gospodarczą. Dzięki posiadaniu statusu przedsiębiorcy mogą oni kupować artykuły po niemalże hurtowych cenach.

Specjalna karta umożliwia przedsiębiorcom robienie zakupów w Selgros Cash&Carry

Sieć handlowa Selgros posiada przede wszystkim asortyment związany z gastronomią, cateringiem, hotelarstwem oraz placówkami oświatowo-wychowawczymi i opiekuńczymi. W ich ofercie handlowej można znaleźć artykuły spożywcze, budowlane, remontowe, sprzęt rtv i agd, wyposażenie biur oraz chemię gospodarczą czy sprzęty elektroniczne. Jest tam wszystko czego potrzebuje przedsiębiorca dla swojej firmy oraz wiele innych ciekawych rzeczy, które może zakupić dla siebie ze względu na posiadanie swojej działalności i tym samym karty, która o tym poświadcza. Zakupy w sklepach sieci Selgros można zrobić tylko będąc w posiadaniu specjalnej karty członkowskiej. Jest ona wydawana każdemu przedsiębiorcy za darmo, gdy udowodni on posiadanie własnej firmy.

Co składa się na ofertę hurtowni Selgros?

Oferta sieci handlowej Selgros jest oparta na artykułach wysokiej jakości, które można zakupić po korzystnych cenach. Hale są przestronne i umiejscowione w dogodnych lokalizacjach, a wykwalifikowany personel w razie potrzeby ułatwia robienie zakupów. W Selgrosie można kupować produkty hurtowo, dlatego jest to miejsce o wiele bardziej przyjazne firmom niż zwykłe dyskonty czy hipermarkety. Hurtownie oferują blisko 40 tys. artykułów pochodzących z różnych branż, które są odpowiednio posegregowane.

Rozwój sieci Selgros w Polsce i w Europie

Hurtownie Selgros to sieć hal handlowych, które w Polsce zatrudniają przeszło 4 tys. pracowników. Takich hal znajduje się w naszym kraju 17. Pierwsza hala Selgros Cach&Carry w Polsce została otwarta w 1997 roku w stolicy województwa Wielkopolskiego – Poznaniu. Początkowo było planowane utworzenie jedynie takich 5 obiektów, jednak obecnie firma ma zamiar rozwinąć swoją działalność do 20 hal. Może sobie na to pozwolić ze względu na bardzo dobre wyniki sprzedaży i żywe zainteresowanie marką. Poza działalnością w Polsce Selgros posiada swoje hurtownie w Niemczech, Rumunii oraz Rosji. Łącznie cała sieć handlowa dysponuje około 90 halami sprzedaży hurtowej.