Eurocash Cash&Carry

Jest to sieć hurtowni przynależąca do polskiej grupy Eurocash będącej właścicielem m.in. sieci sklepów ABC, Delikatesy Centrum, Faktoria Win czy kiosków inmedio. Sieć handlowa obsługuje przede wszystkim klientów małych i średnich przedsiębiorstw, którzy preferują mniejszy format hurtowni i niższe ceny.

Zakupy w Eurocash są przyjemniejsze niż gdziekolwiek indziej

Marka Eurocash Cash&Carry zajmuje się sprzedażą żywności oraz środków chemicznych, które należą do najbardziej rotujących produktów. W hurtowniach Eurocash skupiono się się na mniejszym kliencie, który preferuje zakupy szybkie i sprawne, bez przedzierania się w gąszczu setek półek sklepowych. Wielką zaletą sieci hurtowni jest to, że jednorazowo klient może zakupić produkty hurtem, w dużych opakowaniach zbiorczych, ale równie dobrze może przyjść tylko po kilka sztuk produktu. Tak jest mu wygodniej, aby zakupy w Eurocash Cash&Carry były przyjemniejsze niż gdziekolwiek indziej.

Niższe ceny dzięki umowom z dostawcami

Sieć hurtowni obejmuje 188 placówek, które są rozsiane po różnych zakątkach kraju. Dzięki przeprowadzanym cotygodniowym badaniom cen rynkowych, sieć handlowa jest w stanie oferować zawsze niższe ceny dla około 70% najszybciej zbywalnych artykułów. Z tego względu hurtownie Eurocash są konkurencyjne cenowo z innymi sklepami istniejącymi na rynku lokalnym. Oferta produktowa obejmuje ponad 5 tys. artykułów. W Eurocash jest wiele produktów, które można kupić tylko tam – są to zazwyczaj wysokiej jakości produkty, które są pozyskiwane dzięki indywidualnym umowom zawieranym z lokalnymi producentami. Strategią sieci handlowej jest stałe utrzymywanie atrakcyjnych, niskich cen, jednak stara się ona również przyciągać do siebie przedsiębiorców cyklicznymi promocjami, które są reklamowane w wydawanej co dwa tygodnie gazetce reklamowej. Stali klienci są informowani o nadchodzących promocjach za pośrednictwem e-mailowego newslettera oraz powiadomień SMS.

Co wspólnego mają ze sobą Electromis, Jerónimo Martins i Eurocash?

Początkowo marka Eurocash należała do portugalskiego giganta Jerónimo Martins, który próbował swoich sił na polskim rynku. Jednak nie do końca tak było, gdyż zanim powstała marka Eurocash, to Jerónimo Martins odkupił sieć polskich hurtowni Elektromis od ówczesnego, polskiego właściciela. Tak więc hurtownie w rzeczywistości mają polskie korzenie. Przejęcie Electromisów przez Portugalczyków odbyło się w 1995 roku. Przez 5 lat Jerónimo Martins rozbudowywało sieć hurtowni, jednak do czasu. W roku 2000 nastąpił kryzys, przez który firma musiała odpuścić sobie wspieranie marki, skupiając się na większym projekcie, którym była Biedronka.

Stan ten utrzymywał się do 2003 roku, kiedy Luis Amaral wraz z grupą byłych współpracowników zdecydował się na ryzykowny krok i odkupił Eurocash od Jerónimo Martins. Choć wielu uważało to za szaleństwo, on ufał że rozwój sprzedaży hurtowej w Polsce to dobry pomysł. Jak widać, nie pomylił się. Udało mu się znaleźć swoją niszę w tym formacie sprzedaży, gdy inni próbowali rozwijać się w kierunku wielkoformatowej sprzedaży detalicznej. Już rok później firmie udało się wyjść na prostą, a w następnych latach już wszyscy żyli długo i szczęśliwie… to oczywiście żart, jednak w kolejnych latach firmie udało się rozwinąć i przyłączyć do siebie wiele innych marek. Obecnie hurtownie Eurocash znajdują się we wszystkich województwach, a funkcjonujących placówek jest ponad 188.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *