Groszek

Jest to jeszcze jedna sieć handlowa podlegająca Grupie Eurocash na zasadzie franczyzy. To znaczy, ze sklepy Groszek są tworzone z polskiego kapitału. A jak wiadomo Polacy lubią to co polskie. Bo czy istnieją lepsze produkty niż te nasze krajowe? Moim zdaniem, zdecydowanie nie.

Słów kilka o sieci handlowej Groszek

W sklepach Groszek zakupy robisz sam. Na tym polega samoobsługa. Każdy produkt możesz wziąć do ręki, sprawdzić jego opis i jeśli chcesz – wrzucić go do koszyka lub nie. Placówki sieci Groszek są niewielkie, jednak większe od standardowej wielkości ziarnka grochu. Po tym Groszku możesz poruszać się swobodnie, bo jego średnia powierzchnia wynosi prawie 130 m kw. Poza tym kupisz tam wiele artykułów spożywczych – gdyż tym głównie się zajmują się sklepy sieci tj. sprzedażą żywności.
Sieć liczy sobie ok. 1500 sklepów, rozmieszczonych zarówno w większych jak i mniejszych miastach Polski. Sieć sklepów jest bardziej rozwinięta we wschodniej części kraju, jednak na zachodzie i w centralnej części kraju również ich nie brakuje. Zależnie od lokum sklepy różnią się nieco od siebie wielkością, jednak wszystkie cechują się jednakowymi wysokimi standardami. Jest to gwarancją wysokiej jakości obsługi oraz produktów, które oferowane są we wszystkich placówkach.

Sklepy Groszek to polski kapitał

Logo sklepu jest to zielony napis „groszek”, w którym literkę „o” zastępuje… czerwony groszek. Całość znajduje się na żółtym tle. Kto by pomyślał, że groch może być czerwony! A jednak. Sieć istnieje na rynku od 2000 roku, więc według ludzkiej nomenklatury jest jeszcze nastolatkiem. Jest to młody, polski biznes, który się prężnie rozwija, wypierając zagraniczne spółki z rodzimego rynku. Chociażby dlatego warto jest tam wybierać się po swoje codzienne zakupy. Sklepy Groszek dzięki produktom pochodzących od polskich dostawców mogą konkurować cenowo nawet z dyskontami. Sklep co rusz oferuje znaczne obniżki cen oraz przedstawia swoją ofertę w cyklicznie wydawanych gazetkach promocyjnych.

Sklepy Groszek mają swoją markę własną – przedstawiamy Dobry Wybór!

Marka własna sklepów Groszek nazywa się po prostu Dobry Wybór!. W skład marki wchodzi aż 400 różnych produktów, zaczynając od artykułów spożywczych, przez chemię gospodarczą, jak proszki do prania czy środki czystości, po gotowe dania i papier toaletowy. Produkty te mają bazowo inną cenę od markowych produktów, jednak niewiele się od nich różnią jakością. Produkty te można łatwo rozpoznać – na ich opakowaniu znajduje się napis Dobry Wybór! wraz ze zdjęciem Ewy Wachowicz będącej ambasadorką marki. A Pani Ewa to jednak po przebranżowieniu się bardzo dobrze zna się na dobrych produktach i kuchni.

Delikatesy Centrum

Delikatesy Centrum są to sklepy małego formatu, które zajmują się sprzedażą detaliczną żywności oraz niektórych artykułów domowych. Delikatesy Centrum należą do Grupy Eurocash, które podlegają dystrybutorowi na zasadzie franczyzy.

Delikatesy Centrum zajmują się sprzedażą produktów FMCG

Delikatesy Centrum to już ponad 1000 placówek rozmieszczonych na terenie całego kraju. Początek działalności sieci sięga 1999 roku. Delikatesy Centrum to sieć sklepów zajmująca się handlem detalicznym produktów FMCG. Do produktów FMCG należą artykuły, które „schodzą” ze sklepowych półek najszybciej. Dlatego w sklepach Delikatesy Centrum możesz bez przeszkód wykonywać swoje codzienne zakupy, gdyż znajdziesz w nich to, czego najbardziej zawsze potrzebujesz.

Dlaczego lepiej jest robić zakupy w Delikatesach Centrum niż w dyskoncie?

Zaletą sklepów Delikatesy Centrum jest to, że zakupy tam robi się szybko i bez długich kolejek. Jest to wielka różnica w porównaniu z zatłoczonymi dyskontami i hipermarketami, w których wybór towarów trwa godzinami, a oczekiwanie w kolejce jeszcze dłużej. Jeżeli wiesz czego potrzebujesz, wystarczy że wstąpisz do Delikatesów Centrum, a swoje zakupy zrobisz szybciej niż w większych sklepach. Pomimo niewielkiego formatu sklepu jego asortyment jest całkiem duży. Produkty w Delikatesach Centrum w większości pochodzą z polskiej sieci hurtowni Eurocash Cash&Carry. Dlatego możesz mieć pewność, iż kupujesz sprawdzone i świeże produkty. Na dodatek wspierasz polską gospodarkę, gdyż większość produktów w hurtowniach Eurocash pochodzi od polskich gospodarstw i przedsiębiorców. Do wyboru są zarówno produkty znanych marek, polskich i zagranicznych oraz lokalne specjały. Po zrobieniu zakupów w Delikatesach Centrum na pewno wyjdziesz ze sklepu zadowolony.

Delikatesy Centrum znajdują się w twoim najbliższym sąsiedztwie

Delikatesy Centrum powstają zazwyczaj na osiedlach mieszkaniowych, tak aby znajdować się w twoim najbliższym sąsiedztwie. Swoje Delikatesy Centrum zapewne nie raz mijasz w drodze do pracy, szkoły czy uczelni. Są one specjalnie lokowane tak, abyś zawsze miał do nich po drodze – aby kupić drugie śniadanie bądź produkty do przygotowania obiadu. Atmosfera w sklepach Delikatesy Centrum jest kameralna i przyjazna. Pracują tam zazwyczaj wieloletni pracownicy, który dobrze znają kupujących tam klientów. Dlatego zawsze możesz uciąć sobie miłą pogawędkę ze sprzedawcą, który również chętnie doradzi jeżeli będziesz chciał się czegoś dowiedzieć. To co, chcesz aby Delikatesy Centrum stały się także twoim sklepem?

abc

Sieć sklepów abc prowadzi handel detaliczny na terenie całej Polski. Charakterystyczne sklepy o małym formacie często można spotkać na osiedlach mieszkaniowych i tam, gdzie po prostu są one potrzebne, jak chociażby przy szkołach, uczelniach wyższych czy przy uczęszczanych ciągach pieszych.

Zakupy w abc mają być szybkie, wygodne i tanie

Hasłem sieci handlowej jest „Po sąsiedzku”, bo abc jest sklepem, który chce być najbliżej swoich klientów. Zakupy w punktach sprzedaży abc mają być wygodne i szybkie, a klient ma mieć dostęp do towarów, których najbardziej potrzebuje. Dlatego sklepy te są wyposażone w towary szybkozbywalne, czyli takie, których używa większość Polaków w ciągu każdego dnia. W sklepach jest również tanio, taniej niż w innych osiedlowych punktach. Sieć składa się z ponad 8,5 tys. sklepów – tyle udało się marce osiągnąć przez 17 lat swojego istnienia. Abc jako nowoczesny sklep, oferuje wiele promocji i wyjątkowych okazji w swoich gazetkach promocyjnych. Ich gazetki reklamowe można na bieżąco śledzić na ich stronie internetowej.

Abc to nie tylko sprzedaż artykułów spożywczych, ale również dodatkowe usługi

Sklepy abc powstały z myślą o tym, aby ułatwić życie swoim klientom. Dlatego nie zajmują się one jedynie sprzedażą produktów spożywczych, które możesz wykorzystać w swoim domu. Również, jeżeli ci się spieszy, to możesz napić się gorącej kawy na miejscu w Minibistro albo zjeść szybko smacznego hot-doga bądź inną ciepłą przekąskę. Ponadto nie musisz chodzić na pocztę, ani do kas różnych instytucji aby móc opłacić swoje rachunki. Bo możesz zrobić to w jednym miejscu, po prostu w sklepie abc. A jeżeli wszystkie rachunki masz już opłacone, to zawsze możesz zaopatrzyć się tam w doładowanie do telefonu.

Na czym polega franczyza pomiędzy sklepami abc a Grupą Eurocash?

Sklepy abc tworzą sieć handlową opartą na zasadach franczyzy. Oznacza to, że każdy pojedynczy sklep należy do niezależnych od siebie właścicieli, pomimo wykorzystywania jednej marki. Z tego względu franczyzodawca, w tym wypadku jest nim Grupa Eurocash, daje częściową swobodę w prowadzeniu własnego biznesu. Model franchisingowy oznacza, że mniejsze podmioty, czyli franczyzobiorcy, uzyskują odgórne reguły, zasady i pewien model biznesowy, którym mogą się kierować. Ponadto mogą oni korzystać z nazwy dobrze znanej marki, co znacznie pomaga w rozwijaniu działalności. Nowo powstałe sklepy abc pozyskują od Grupy Eurocash odpowiednie wsparcie marketingowe, organizacyjne oraz szkoleniowe. Każdy poszczególny sklep jest częścią większej całości, jednak należą one do niezależnych właścicieli. Poza gotowymi rozwiązaniami, właściciele sklepów otrzymują również znaczne rabaty na zaopatrzenie w hurtowniach Eurocash Cash&Carry.

Żabka

Żabka jest to sieć niewielkich sklepów convenience funkcjonująca w granicach Polski oraz Czech. W swoim segmencie są liderem sprzedaży detalicznej, stając się największą siecią w Polsce działającą na zasadzie ajencji.

Kilka faktów odnośnie sieci handlowej Żabka i jej historii

Pierwszy sklep Żabka został otwarty w 1998 roku przez ówczesnego właściciela marki Mariusza Świtalskiego. Na przestrzeni lat Żabka przejęła wiele mniejszych od siebie sieci handlowych, rozszerzając dzięki temu swoją działalność. Do wchłoniętych sieci należały m.in. Agap, Dobry Wybór, Społem Zabrze, Kefirek. Obecnie siedziba główna sieci handlowej znajduje się w Poznaniu, jednak sklepy Żabka zostały przejęte przez czeskiego inwestora. Sklepy convenience Żabka powstają przede wszystkim w dużych i średnich miastach, jednakże można je znaleźć również w miejscowościach o liczbie ludności poniżej 10 tysięcy mieszkańców, gdyż Żabka chce być najbliżej swoich klientów. Wszystkie sklepy są czynne w godzinach od 6:00 rano do 23:00 wieczorem. Sieć handlowa ma niepowtarzalne i charakterystyczne logo, za którym idzie odpowiednia kolorystyka sklepu – dzięki temu nie pomylisz Żabki z żadnym innym sklepem. Jako że Żabki mają służyć szybkim zakupom, to można w nich dostać również „szybkie” produkty. Z tego względu sklep dysponuje szeroką ofertą dań gotowych oraz instant.

Zakupy w Żabce są szybkie i tańsze niż myślisz

Żabki powstały z myślą o klientach, którzy nie przepadają za dużymi sklepami oraz nadmiernym w nich ruchem. Sklepy sieci są niewielkie, jednak dostarczają wszystkich najważniejszych produktów codziennego użytku, tak aby zakupy można było zrobić jak najszybciej. Żabki najczęściej są ulokowane w pobliżach osiedli mieszkaniowych i głównych dróg, dlatego swoje ulubione produkty zawsze możesz kupić po drodze do domu lub pracy. W Żabkach nie ma długich kolejek i szybko dostaniesz to czego akurat potrzebujesz – zabrakło ci mleka lub jajek do ciasta? – nie martw się w Żabce prędko je dokupisz, zanim cokolwiek stanie się z ciastem! W ofercie sklepu są również regionalne produkty, tak aby w różnych częściach kraju każdy mieszkaniec, mógł kupić swoje ulubione lokalne przysmaki.

Jakie dodatkowe usługi oferuje Żabka?

Sklepy sieci handlowej oferują jedynie markowe produkty, dlatego zawsze wiesz co kupujesz. Oferta sklepów jest cały czas monitorowana pod względem potrzeb klientów, dlatego jest ona dostosowana do tego co lubisz kupować w niej najbardziej. Ceny w sklepach są przestępne dla kieszeni przeciętnego Polaka, a na dodatek co dwa tygodnie wydawana jest gazetka promocyjna, w której znajdują się świetne okazje cenowe. Ponadto w Żabkach oferowane są również inne usługi aniżeli tylko sprzedaż w trybie samoobsługowym. W tych sklepach napijesz się gorącej kawy, zjesz na szybko hot doga lub chrupiącą zapiekankę. Dodatkowo możesz dokonać opłat za media w ramach Zielonego Okienka oraz dokupić doładowanie do telefonu. Czyż to nie brzmi szybko i prosto?

Lewiatan

Sieć handlowa Lewiatan jest polską firmą działającą w systemie franczyzowym. Sklepy pod szyldem Lewiatan zajmują się sprzedażą detaliczną na krajowym rynku już od 1994 roku. Zasięg sieci jest bardzo szeroki i wciąż się poszerza.

Twórcą sieci handlowej był Waldemar Nowakowski, obecnie jednak pieczę nad zarządem Lewiatan Holding sprawuje Wojciech Kruszewski. Pierwotnie sklepy były zrzeszone w sposób nieformalny, jednak po zaledwie roku funkcjonowania grupy jej członkowie postanowili założyć Związek Kupców i Producentów Lewiatan ’94. Ich głównym celem było połączenie sił, w celu lepszego konkurowania z zagranicznymi sieciami detalicznymi. Od roku 1996 związek zaczął działać na zasadach franchisingu.

Na jakiej zasadzie działa franczyza w Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan?

Działanie na zasadzie franczyzy polega na zaoferowaniu przez Polską Sieć Handlową Lewiatan (PSH Lewiatan) zainteresowanemu inwestorowi kompleksowego modelu działalności sklepu. Może on wtedy rozpocząć własną działalność korzystając z gotowych i sprawdzonych rozwiązań przy wspólnej polityce handlowej. PSH Lewiatan pragnie dostarczać swoim franczyzobiorcom odpowiednie rozwiązania, dzięki którym sieć handlowa będzie mogła umacniać swoją pozycję na rynku. Głównymi celami związku jest tworzenie zintegrowanej sieci działalności gospodarczej, która funkcjonuje w oparciu o przyjęte standardy działania oraz przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Zrzeszone sklepy zawsze mogą liczyć na pomoc sieci dzięki 60 zatrudnionym doradcom.

Najważniejsze nagrody i wyróżnienia PSH Lewiatan

Lewiatan jest największą w Polsce siecią sklepów detalicznych, która działa na zasadzie franczyzy. Sieć posiada już 3054 sklepy w obrębie całego kraju, w każdym województwie. W sklepach zatrudnionych jest ponad 25 tys. pracowników, m.in. dzięki którym sieć osiąga ponad 9 mld obrotów rocznie. PSH Lewiatan niejednokrotnie została nagrodzona i wyróżniona spośród innych sieci na rynku detalicznym. Najważniejszymi przyznanymi nagrodami są:

  • Hermes Handlu – przyznany przez redakcję miesięcznika Poradnik Handlowca,
  • Korona Handlu – przyznana przez redakcję dwutygodnika Handel,
  • Złoty Orzech – przyznany od redakcji Wiadomości Handlowych.

Nie są to jednak jedyne osiągnięcia PSH Lewiatan. Niejednokrotnie była ona wyróżniana w kategorii Gazel Biznesu – aby dostać się do grona odbiorców tej prestiżowej nagrody należy spełniać warunki dynamicznego rozwoju, bycia rzetelnym partnerem biznesowym oraz osiągać dobre wyniki finansowe – co Lewiatan niejednokrotnie udowodnił. Sieć handlowa została również zaklasyfikowana na 4 miejscu w rankingu przedsiębiorstw handlowych Gazety Finansowej, natomiast w rankingu Rzeczpospolitej 2000 największych polskich firm uplasowała się na wysokim 28 miejscu.