Biedronka

Biedronka jest obecnie najlepiej prosperującym dyskontem w Polsce. Posiada 2700 sklepów rozmieszczonych w ponad tysiącu miejscowościach. Firma zatrudnia 55 tys. pracowników, dzięki czemu jest największym sprzedawcą detalicznym w naszym kraju.

Bezkonkurencyjne ceny to główny cel Biedronki

Biedronka jest siecią dyskontów należących do spółki akcyjnej Jerónimo Martins Polska, która należy z kolei do portugalskiego konsorcjum. Sieć handlowa czynnie współpracuje z ponad 500 polskimi partnerami handlowymi, aby zapewnić swoim klientom najwyższą jakość produktów. Założeniem sklepów Biedronka jest ustalanie możliwie jak najniższych i całkowicie bezkonkurencyjnych cen w stosunku do pozostałych sieci handlowych. Biedronki są to najliczniejsze sklepy w Polsce, które bardzo przypadły do gustu Polakom. Przede wszystkim ze względu na ciekawe oferty promocyjne oraz ogólnie niższe ceny.

Jeronimo Martins postanowiło silnie rozwijać firmę

Historia Biedronki w Polsce zaczyna się od Mariusza Świtalskiego będącego właścicielem Elektromisu, którego stworzył 210 sklepów Biedronka. W 1997 roku zostały one odsprzedane koncernowi Jerónimo Martins, który postanowił silnie rozwijać tę sieć sklepów. W 2010 roku sieć detaliczna została rozszerzona o kolejne 120 sklepów niemieckiej sieci Plus, które przekształcono w sklepy Biedronki. Sieć rozwija się w niezwykle dynamicznym tempie, co widać z roku na rok. Biedronka w Polsce zatrudnia ponad 55 tys. pracowników, dzięki czemu jest jednym z największych przedsiębiorstw, ponadto odprowadzając do budżetu państwa wysokie podatki – w roku 2013 było to aż 700 mln. zł.

Świetne promocje i marki własne wysokiej jakości

Sieć dyskontów stawia również na odpowiednią reklamę, w tym gazetki promocyjne, w których za każdym razem można znaleźć ciekawe promocje spożywcze, jak i różne okazje dla przedmiotów niezwiązanych z żywnością. Sklepy ciągle zajmują się poszerzaniem swojego asortymentu, również promując marki własne. Marki własne często okazują się być tej samej dobrej jakości, bądź nawet lepsze, od niektórych markowych produktów. Zarząd firmy niedawno postanowił rozwinąć działalność sklepów również o dystrybucję zup przygotowywanych w wybudowanej specjalnie do tego celu fabryce. Sieć handlowa stawia na świeżość swoich produktów, którą zapewnia im ich własny system dystrybucji. Dzięki niemu mogą także maksymalnie obniżać ceny. Sieć rozwija się na tyle dobrze, iż rozpoczyna wychodzić z modelu sklepu-dyskont na rzecz supermarketu. Jest to elementem wieloletniej strategii firmy.

One thought on “Biedronka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *